Begeleiding

Op Hageveld is iedere medewerker in zijn of haar rol een leerlingbegeleider. We hebben een open cultuur waarin we samen zorg dragen voor de sfeer en veiligheid in de klas en in de school. Op Hageveld rondlopen moet voelen als thuiskomen.

Wij geloven dat leerlingen en medewerkers het beste tot hun recht komen en optimaal functioneren als de school een plek is waar je graag komt.  De start van ieder schooljaar staat dan ook altijd in het teken van kennismaken en groepsvorming. Wij bieden op de volgende aandachtsgebieden begeleiding:

  • sociaal-emotionele begeleiding
  • leer- en studiebegeleiding
  • keuzebegeleiding
  • LOB (loopbaanoriëntatie)

Wil je meer weten over onze basisondersteuning en extra ondersteuning kijk dan bij ons SOP (schoolondersteuningsplan)

Driehoek kind-ouder-school

Als het gaat om de ontwikkeling van de leerling, dan spelen de leerling zelf, de ouder, de omgeving en de school een grote rol. Wij vinden het dan ook belangrijk om met elkaar op te trekken en van ieders expertise in zijn of eigen rol gebruik te maken. Samen willen wij ondersteunend zijn aan de leerling, zodat hij/zij zijn/haar eigen weg kan gaan vinden. Hierbij vinden we het belangrijk om zo vroeg mogelijk met elkaar de leerling in beeld e hebben, zodat de juiste begeleiding kan worden ingezet.

Mentor

De mentor is de spil in de begeleiding van zijn/haar leerlingen. De mentor is het eerste aanspreekpunt voor leerlingen, ouders en medewerkers. Alle informatie over een leerling komt bij de mentor samen. De mentor kan dan, afhankelijk van de behoefte, de juiste begeleiding op gang brengen.

Ondersteuning voor leerlingen

Als de leerlingbegeleiding die de leerling krijgt van de mentor onvoldoende toereikend is, kan er extra begeleiding worden geboden door zowel interne als externe hulpverleners. Dit wordt in samenspraak met leerling, mentor, ouder(s)/verzorger(s), leerlingcoördinator en ondersteuningscoördinator bepaald en gecoördineerd door de ondersteuningscoördinator. Het interne ondersteuningsteam bestaat uit:

  • drie trajectbegeleiders, waarvan twee ook talentbegeleider zijn
  • twee vertrouwenspersonen en counselor
  • één dyslexiecoach
  • één remedial teacher/dyslexiecoach
  • drie leerpleinbegeleiders